Imaginární učitelka

       Vstávám v 6:02, tak jako každý den. V tuto brzkou ranní hodinu vstávám z prostého důvodu, potřebuji cvičit jógu a koukat na instagram rýls. První půlhodinu se koukám na rýls, po tom si všimnu toho, že už je 6:32 a poněkud zrychleně začnu cvičit jógu. 

Pouštím si video tutorial paní ve středním věku, v pozadí je slyšet agresivní foukání větráku, paní je evidentně v depresích, zase brečí. Jakmile docvičím, tak se jdu osprchovat. Včera jsem na to zapomněla, protože jsem až do druhé hodiny ranní opravovala testy mým deváťákům. Byli to zkušební přijímačkové testy, takže to netrvalo tak dlouho jako obvykle. Vyspala jsem se tedy výtečně.


V 7:37 vyrážím do školy. V 7:45 jsem dorazila do školy a pozdravila školníka. V 8:00 mám první hodinu s sedmáky. Tak začíná nejtěžší etapa mého dne, tedy vyučování sedmáků. Sedmáci nic nevědí, protože byli v karanténě, a proto jsou na úrovni čtvrté třídy, a protože mě zástupkyně ředitele mě nemá v oblibě tak mi je přiřadila. Připravila jsem si pro ně zábavou vědomostní hru ve stylu "Chcete být milionářem?" Místo peněz se ale hraje o bonusové body k testu. Žáci nehrajou s takovým nadšením, jaké jsem očekávala, ale to mi je jedno. Někteří z nich se dokonce i snažili, ale to nestačilo na to, aby vyhráli. Tato hra by se dala shrnout v jednom slově, a tím slovem je tragédie.


Dávám si zaslouženou kávovou pauzu. Jen díky tomuto kofeinovému nápoji dokážu přežívat další den. Piju kafe v takové formě jaký je můj život, absolutně černé bez mléka a cukru. Ke kafi si připravuji svačinu, tu však nejím, protože musím běžet za deváťáky.


Deváťáci dostali výsledky z zkušebních přijímacích testů, takže atmosféra ve třídě je poněkud ponurá. Se třídou si projíždíme test, ve třídě se rozbrečí jen dva žáci, testy tedy dopadly celkem dobře. Při odchodu ze třídy přemítám jestli je chyba v mém učení, nakonec dospěju k názoru, že mé učení je bezchybné, a že chyba je na straně žáků.:)


Po této hodině mám další deváťáky, s nimi si zkušební přijímačkový test teprve budeme psát, před tím než jim testy rozdám, tak jim připomenu ať si pozorně přečti zadání, obzvláště u vyhledávání chyb, kde mají napsat jestli je v textu chyba chyba, a kde naopak není chyba. Připomínám jim to už po páté, ale stále v tom dělají chyby. Jakmile jim rozdám testy tak si sednu a popíjím kafe, které mi přinesl asistent této třídy. Při psaní testů si všimnu, že někdo opisuje. Nic mu ale neřeknu, protože se soustředím na hořkou chuť kafe, připomíná mi můj život.


Mám volno, třetí třída deváťáku odjela na výlet do Liberce, naštěstí dnes ani nesupluji, takže se jdu najíst, pak začnu opravovat testy a nakonec se uchýlím domů. Doma dále opravuji testy, dostanu se do poloviny a pak se jdu připravovat na doučování.


Mám vlastní kroužek, kde připravuji žáky na přijímací zkoušky, moc mě to nebaví, ale pokud chci přežít s mým dosavadním životním stylem, tak je to nutné. Hodina doučování je zajímavější než školní hodiny, protože zde chodí žáci, kteří se opravdu snaží a občas i poslouchají. Hodina skončí a já se vracím domů. Domů dorazím v 20:15, na večeři nemám čas. Koukám se na instagram rýls a pak opravuji testy. 

Spaní v mé posteli je přebytek, usínám v mé pracovní židli.

Vytvořte si webové stránky zdarma!