Prosincové perličky
☺Pí uč.:Vymyslete slovo příbuzné ke slovu hory na dvě slabiky.
žáci: ?????
Pí uč.: Tak ten, kdo rád chodí po horách, někdy tam i žije, to je…
žák: Yetti!!!
☺Pí uč.: Jaké známe druhy popisu?
žák: No, různé, třeba popis textu.
Pí uč.: A ten vypadá jak?
žák: No, že je dlouhý, krátký…
Pí uč.: Také známe popis prostředí, kde se už můžeme subjektivně vyjádřit…
žák: Jojo, to je atmosféra.
☺Pí uč.: Takže klesající funkce to určitě není. Takže to je?
žák: Jé….tó…klesající.
☺Pí uč.: Tak víra v jednoho boha, to je monoteismus.
žák: Hm, no to ano, protože mono, to je přece opice.
☺Vymyslete slovo příbuzné ke slovu čert: peklo
☺Pí uč.: Tak máme teď oslavy veteránů, kdo je to ten veterán?
žák: To je člověk, co nejí maso!
☺Tak co dům dal /rčení a jiné/:
Nechval dne beze mě.
Žádný učený není hloupý.
Host do domu, papír do krbu.
S jídlem opatrně nebo dojde.
☺Použijte přirovnání…
Běžel jsem na záchod a ty schody, ty byly jako schody do nebe.
☺Jazykové prostředky typické pro výklad: banán
☺ze zpětných vazeb:
Dotaz: Co Tě na anglické konverzaci baví? - Odpověď: Že se občas i něco přiučím.
Dotaz: Je něco, co byste v hodinách chtěli dělat jinak? - Odpověď: Zatím mi vše vyhovuje, ale ještě uvidíme.
☺z hodin literatury v 9. ročníku:
"Z jaké knihy je ukázka?"
"To je z Bylo nás 5."
"Zbylo nás 5?"
"Víte, kdo napsal knihu Bylo nás 5 a jak se jmenují hlavní postavy?"
"To napsal Jaroslav Foglar a hlavní hrdina je Jarka Metelka..."
"Přečtěte následující ukázku a odhadněte, v jakém nářečí je napsaná."
Johanka čte: "Drva hlaďúnký, bílúnký, a takovcí kruci lonti mně je u nosa seberou," vrčel retrívr Bartoš, když vyšel z četnického stanoviště. - "To je ve slovenštině,, ne?"
"To není slovenština a není to retrívr, ale revírník."
☺Z hodin informatiky v tomtéž ročníku:
Co můžete použít pro identifikaci pro vstup třeba do mobilu?
Otisk prstu, oko…
Eliáš V.: můžu použít třeba otisk varlete?
Myslím, že ne.
Já bych chtěl, tak si to vyguglim.
☺Má smrt na jazyku….jak byste to vysvětlili?
No, že něco mu fakt nechutná
☺To jméno ti vymysleli rodiče předem, nebo když tě poprvé uviděli?
Předem, paní učitelko. Ale já myslím, že dobrý, kdybych byla kluk, jmenovala bych se Javor.
☺ Žák se ptá: Co je to fenomén českého kubismu?
Učitelka: Jak to myslíš?
Žák: No já se ptám, abyste se nenudila.
☺Hlášení ze školního rozhlasu: "Prosím, aby se do jídelny dostavili zástupci školního parlamentu!"
Reakce z mediatéky: "Cože, opravdu se řeklo ´zas tupci´?"