Prosincové perličky

☺Pí uč.:Vymyslete slovo příbuzné ke slovu hory na dvě slabiky.

žáci: ?????

Pí uč.: Tak ten, kdo rád chodí po horách, někdy tam i žije, to je…

žák: Yetti!!!

☺Pí uč.: Jaké známe druhy popisu?

žák: No, různé, třeba popis textu.

Pí uč.: A ten vypadá jak?

žák: No, že je dlouhý, krátký…

Pí uč.: Také známe popis prostředí, kde se už můžeme subjektivně vyjádřit…

žák: Jojo, to je atmosféra.

☺Pí uč.: Takže klesající funkce to určitě není. Takže to je?

žák: Jé….tó…klesající.

☺Pí uč.: Tak víra v jednoho boha, to je monoteismus.

žák: Hm, no to ano, protože mono, to je přece opice.

☺Vymyslete slovo příbuzné ke slovu čert: peklo 


☺Pí uč.: Tak máme teď oslavy veteránů, kdo je to ten veterán?

žák: To je člověk, co nejí maso!


☺Tak co dům dal /rčení a jiné/:

Nechval dne beze mě.

Žádný učený není hloupý.

Host do domu, papír do krbu.

S jídlem opatrně nebo dojde.

☺Použijte přirovnání…

Běžel jsem na záchod a ty schody, ty byly jako schody do nebe.


☺Jazykové prostředky typické pro výklad: banán 


☺ze zpětných vazeb:

Dotaz: Co Tě na anglické konverzaci baví? - Odpověď: Že se občas i něco přiučím.

Dotaz: Je něco, co byste v hodinách chtěli dělat jinak? - Odpověď: Zatím mi vše vyhovuje, ale ještě uvidíme.


☺z hodin literatury v 9. ročníku:

"Z jaké knihy je ukázka?"

"To je z Bylo nás 5."

"Zbylo nás 5?"

"Víte, kdo napsal knihu Bylo nás 5 a jak se jmenují hlavní postavy?"

"To napsal Jaroslav Foglar a hlavní hrdina je Jarka Metelka..."


"Přečtěte následující ukázku a odhadněte, v jakém nářečí je napsaná."

Johanka čte: "Drva hlaďúnký, bílúnký, a takovcí kruci lonti mně je u nosa seberou," vrčel retrívr Bartoš, když vyšel z četnického stanoviště. - "To je ve slovenštině,, ne?"

"To není slovenština a není to retrívr, ale revírník."


☺Z hodin informatiky v tomtéž ročníku:

Co můžete použít pro identifikaci pro vstup třeba do mobilu?

Otisk prstu, oko…

Eliáš V.: můžu použít třeba otisk varlete?

Myslím, že ne.

Já bych chtěl, tak si to vyguglim.


☺Má smrt na jazyku….jak byste to vysvětlili?

No, že něco mu fakt nechutná

☺To jméno ti vymysleli rodiče předem, nebo když tě poprvé uviděli?

Předem, paní učitelko. Ale já myslím, že dobrý, kdybych byla kluk, jmenovala bych se Javor.

☺ Žák se ptá: Co je to fenomén českého kubismu?

Učitelka: Jak to myslíš?

Žák: No já se ptám, abyste se nenudila.

☺Hlášení ze školního rozhlasu: "Prosím, aby se do jídelny dostavili zástupci školního parlamentu!"

Reakce z mediatéky: "Cože, opravdu se řeklo ´zas tupci´?"

Vytvořte si webové stránky zdarma!