
Perličky z lavic
Doplň přísloví:
Kovářova kobyla...
...měla levou zadní podkovu na pravé přední a pravou zadní na levé přední.
Lepší vrabec v hrsti...
...než ježek v srsti.
Dvakrát nevstoupíš do...
...stejné díry.
___________
Proč se píše "poduška" a není správně "podduška"? - vždyť si to dáváme pod duchnu, ne?
___________
Jaké vlastnosti mají úhlopříčky čtverce? Kolmopůlí se.
_________
Odpověď na otázku, proč se chlapec odhlásil z kroužku: "Prostě jsme tam jenom seděli a kreslili. A spousty dětí z toho ztloustlo!"
_________
27. ledna a na hodině DZ se bavíme, co si ten den připomínáme. Pí učitelka: Tak, povídejte, co je to za významný den? Žáci: Po dlouhé chvíli váhání: "Rozkvět" "No, nějaké volení prezidenta"
Pí učitelka: Tak, povídejte, co je to za významný den?
Žáci: Po dlouhé chvíli váhání:
"Rozkvět"
"No, nějaké volení prezidenta"
_________
S čím souvisí emancipace?
- ženy žadoní o práva
_________
Pokud bych byl součástí knihy o Sherlocku Holmesovi, určitě bych si s sebou přibalil ochranu na krk, protože když byli s Watsonem na lodi, proletěl kolem nich otrávený trn a kdybych tam byl já, určitě by mne trefil.
_________
Karel Havlíček Borovský napsal Tyrolské legie.
_________
Který panovník vystřídal v roce 1848 Ferdinanda Dobrotivého na trůně?
Petr Pavel
_________
Jak byste popsali romantického hrdinu?
- - no, je takový statný a vypadá romanticky.
- - je to pohledný, ale chudý mládenec.
_________
ze 4. ročníku:
učitel: "Když někdo dělá hodně velké kraviny, může mít klidně i dvojku z chování."
žák: "A co znamená ta dvojka schování, jako že se ten žák někam schová?"
Dokáže říct, na pozadí jaké dějinné události se odehrává Romeo, Julie a tma? - na milostném pozadí.
__________
z omluvenek: Omlouvám se, zítra nepřijdu do školy, o víkendu jsem něco chytil.
_________
Žáci 8. r. se zamýšlejí nad smyslem citátu Boženy Němcové:
"Kdybych měla volit, tedy bych si přála narodit se znova zas za dvě stě let, anebo ještě později, neboť nevím, bude-li do té doby takový svět, v jakém bych já chtěla žít s rozkoší."
učitel: "Proč by chtěla B. N. žít za 200 let?"
žák: "Aby měla volební právo."
_________
Kdo to byli puristé?
-->básníci, co vymýšleli nějaké pořekadla k ročním obdobím např. Březen, za kamna vlezem.
-->pocházeli z Pruska a byli to lidé, kteří v naší zemi chtěli udělat tzv. germanizaci.
,,Sanatorium je místo, kde se hodně pečuje o mrtvé."
___________
,,Důležitými členy třetího stavu ve Francii byli vidláci."
___________
z běžného rozhovoru ve třídách...U: ,,Tak co, víš to?"Ž: "Já si to pamatuju, ale nevím."
__________
z hodin češtiny v šestce, určují se mluvnické kategorie:
__________
Vyberte si nějakou postavu z doby fr. revoluce a přibližte ji:
"Jsem králem Francie, sice teď už ne, ale byl jsem. Zítra mne čeká poprava, jediným mým kamarádem je pan Krysík, ten mne ještě nezradil. Netuším, kde je má rodina, nic netuším, nemám přístup k informacím, k ničemu! Vím jedině, že dobyli Bastilu. Byl jsem mocný, teď už nejsem. Pokusil jsem se o útěk, bohužel nevyšel a teď mne čeká poprava. Lid už se rojí, gilotina volá..."
___________
Zkus si vybrat jednu postavu z dob francouzské revoluce...
,,Vybral jsem si kata, měl fakt hodně práce. Dost popravoval, vysilovalo jej to, tak nastavil limit na 50 lidí za den."
,,První české divadlo bylo ze dřeva a jmenovalo se Krabice."
_________
,,Lenin stál v čele povstání baristů."
_________
při rozboru balady Kytice:Ž: ,,Paní učitelko, co je to mohyla?"U: ,,A co myslíš?"Ž: ,,No, je to taková ta věc, co se jí..."(žákyně máchá rukou do vzduchu, vypadá to jako sekání dřeva...nejde ale o text Zlatý kolovrat)U: ,,Hmmm, motyka ..."(odtuší učitelka), ,,tak ta to fakt není." ____________ze slohové práce: ,,V průměru čte většina lidí dvě až tři knihy měsíčně - to vychází na dvacet čtyři až třicet šest knih ročně. Děti čtou údajně jednu knihu měsíčně. Myslím, že to není nijak špatné, vzhledem k tomu, že děti mají mnohem méně času než mnozí dospělí. Většinu času musí být ve škole a po škole mají úkoly. Také chodí na kroužky a potřebují samozřejmě čas na kamarády."
Ž: ,,Paní učitelko, co je to mohyla?"
U: ,,A co myslíš?"
Ž: ,,No, je to taková ta věc, co se jí..."(žákyně máchá rukou do vzduchu, vypadá to jako sekání dřeva...nejde ale o text Zlatý kolovrat)
U: ,,Hmmm, motyka ..."(odtuší učitelka),
,,tak ta to fakt není."
____________
ze slohové práce:
,,V průměru čte většina lidí dvě až tři knihy měsíčně - to vychází na dvacet čtyři až třicet šest knih ročně. Děti čtou údajně jednu knihu měsíčně. Myslím, že to není nijak špatné, vzhledem k tomu, že děti mají mnohem méně času než mnozí dospělí. Většinu času musí být ve škole a po škole mají úkoly. Také chodí na kroužky a potřebují samozřejmě čas na kamarády."
___________
U: Co víš o jakobínech?
Ž: Jakobíni opravdu nebyli hodní.
________
Žák: Rozhodl jsem se, že trochu omezím své aktivity a třeba do tvorby kompotu se nezapojím.
Bystrý učitel: Aha, rozumím, nechceš se přihlásit do týmu na bramborový salát.